Wednesday, January 29, 2014

Minu töö..

Täna käis sõbranna oma tellimustöödel järel ja ei jõudnud ära imestada, et kuidas ma ikka oskan ja viitsin selle õmblemisega jännata. Hakkasin siis ise ka mõtlema, et tõesti. Olen seda nö elukutsena harrastanud umbes 6 aastat ja enne seda hobikorras päris pisikesest saadik, sest ema oli mul õmbleja. Tuleb tunnistada, et õmblemist ma kuskil koolis õppinud ei olegi. Nii moepärast käisin konstrueerimise ja õmblemise kursusel aga selleks ajaks olid mul enda võtted niivõrd sisse juurdunud, et olulist kasu ma sellest värgist ei saanudki. Kui millegagi jänni jään, siis saab abi raamatutest.

Kuidas ma seda siis täpsemalt teen? Olen piisavalt laisk ja kannatamatu, et lõikeid ei kasuta ma kunagi. Kehaosa tükkide jaoks on mul üks enda konstrueeritud lõige, mida kasutan pea kõige jaoks ja varrukad ning muu lõikan niisama peast mõõdulindi abiga. Kokku läheb mul ühe keskmise kleidi peale max 45 min koos lõikamise ja õmblemisega. Mõne keerulisema asja peale kulub paar päeva. Kui üle 3 päeva läheb, siis hakkab juba vastu:D Üldiselt selliseid töid ma vastu ei võtagi. Tahaks ikkagi mõnuga tööd teha.

Mul on perioode, kus ma ei suuda üldse masina taha istuda ja võin mitu nädalat ainult hädapäraseid kiiremaid asju poolvägisi teha. Teisalt on jälle aegu, kus mul silmees virvendavad igasugu mõtted ja pea on päris sassis igasugu sitsisatsi virrvarrist ning töötahe laes. Siis võin õmmelda hommikust õhtuni täiesti ennastunustavalt. Maksimum, mis ma olen teinud on 80 kleiti 2 nädala jooksul - siis oli ka selline periood, kus ma 9 hommikul läksin tööle ja 3 ajal öösel lõpetasin ning hommikul jälle uuesti.

Haridus on mul majandusõigusalane ja töötanud olen varem ööklubis programmijuhina ning bussifirmas firmajuhi abina + erinevad väiksemad otsad. Õmblemise peale sattusin püsivalt siis, kui 1. last jäin ootama. Hakkasin õmblema laste voodipesusid. Sealt edasi katsetasin paari kleidiga ja panin buduaari müüki. Siis lisandus veel erinevaid eksemplare ja hakkas tulema ka tellimustöid. Mingi hetk olin sunnitud juba paremad masinad muretsema, et kvaliteeti parandada ning ettevõtlustoetuse abiga sain ka firma vormistatud. Mul on tööl olnud ka mõned abilised aga lõppkokkuvõttes on mul lihtsam ikkagi kõik ise teha, sest tean täpselt mis ja kuidas. Ühe profesionaalse õmblejaga katsetasin isegi üle aasta aga lõpuks oli kasutegur siiski suht nullilähedane ja praegu enam ei kisu abilisi võtma sest närvikulu on suurem ja majanduslik kasu väike.

Praeguseks olen õmmelnud mitutuhat kleiti sadadele klientidele ja nii mõnelgi kliendil on kapis üle paarikümne minu tehtud kleidi. Minu toodangut müüb ka üks väike disainipood Võrus. Suvekuudel saab minu tehtud asju vaadata ja katsuda erinevatel Tartu laatadel. Netivahendusel saab silma peal hoida SIIN :) Olen väga tänulik kõigile klientidele, tänu kellele minu hobi ja töö endiselt jätkusuutlik on:)

Mida on tehtud läbi aastate:

2009


2010





2011




2012






2013






2014











3 comments:

  1. Väga tubli oled! Edu :)

    ReplyDelete
  2. Nii kenad ja stiilsed kleidi. Endal plaan minna õmblust õppima ja see postitus andis palju motivatsiooni juurde :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Tänan! Eks see ole kasulik oskus igal juhul..isegi ainult enda ja peretarbeks:)

      Delete