Tuesday, July 1, 2014

Algus..

Teepeal nägime sellist elukat!

Meie majake..stoori oli siis selline nagu juba enne põgusalt kirjeldasin, et algul pidime minema väiksesse majakesse, mis oli ikka konkreetselt poole väiksem vist ja valida oli kahe väiksema(2+1) vahel, millest omanik pakkus meie lastega perele lahkelt väiksematest väiksemat nagu hiljem selgus:D Küsisime siis igaks juhuks vaadata ka suuremat maja. Ilmselgelt valisime ikkagi  siis suurema (2+2+1). Koht on kena aga kohapeal pole lastega perel suur miskit teha, kuigi arvasin just, et neil siin palju vaatamist, kuna kohapeal pidid olema mägiveised ja hobused. Veised on kuskil kaugel mereääres karjamaal ja hobused ka suht eraldatud. Meri on pm üle tee aga seal ees on suur rannaniit ja veeni pole võimalik minna. Aknast on siiski kena merevaade.

Majake on ka armas, selline retrohõnguline ja kõik eluks-oluks vajalik olemas. Majas on dushinurk, WC, miniköök, TV, kamin 2 suurt voodit ja üks väike ning majaees suur terass.  Kõik on puhas ja viisakas. Kraanivesi haiseb millegipärast ainult kohutavalt ja varusime poest joogi ja söögivett.

See valge voodi käis lahti ja seal me ka 2. öö magasime mehega sest ülemine voodi oli ülipehme ning krigisev ja me oleme harjunud kõvema pinnaga.

Trepiall :D magasid lapsed. Väiksemale tegime reisivoodi lahti.

Söögilaud on mõnus suur. Saab terve perega ilusti einestada.

Kaminas tegime esimesel õhtul lõket, et niiskus välja saada. Järgnevatel õhtutel läks juba söögitegemisega tuba soojaks..

Esmaspäeval, ehk esimesel päeval ei teinudki me suurt midagi. Kuna väiksem köhib, siis käisime Kuressaares medikamentidega varustamas ja lapsed viisime mingisse jamasse mängutuppa Auriga keskuses. Toiduvarusid täiendasime ka. Esmaspäeval tegin lõunasöögiks värskekapsa suppi ja õhtul, käisime jalutamas, istusime niisama õues ja jõime teed:

Teisip võtsime vähe suuremalt ette. Käisime Kaali kraatrit, Angla tuulikuid ja Maasi ordulinnuse varemeid vaatamas. Kõik olid väga ägedad ja soovitan kindlasti külastada. Kaalis oli kohapeal ka väike muuseum (perepilet u 2.5€). Anglas oli suurem muuseumimaja, kus oli vaatamist 3 korruse jagu. Keldrikorrusel olid vana aja meeste tööriistad ja masinad, 2. korrusel söögikoht ja naisteteemat, valik õmblusmasinaid, kangasteljed, vokid, triikrauad jms. 3. korrusel informaatilist värki rohkem. Ülevaade selle kandi kuulsamatest inimestest ning üldse eluolust. Väljas sai tutvuda nii seest, kui väljast traditsiooniliste tuulikutega. Olid olemas nii pukktuulik(traditsiooniline Saaremaal) ning a Hollandituulikust, mida ka saaremaal leidub.

Kaali kraater oli minujaoks üks suuremaid elamusi, sest ma pole seal kunagi käinud. Ma alati olen arvanud, et see on mingi väike lomp aga tegelikult oli päris suur ja väga müstiline. Jalutasime lastega ka ümber selle - seal oli kena teerada. Pärast lugesin, et traditsiooniliselt jalutatakse see ring koos armsamaga ja see pidavat kindlustama pika kooselu:D

Angla muuseumis oli ka selline üliluksuslik dolomiidist tuba, kuhu võimalusel koliks kohe sisse:D Muuseumimaja omanik pidavat olema üks vähestest dolomiiditoodete tootjatest Eestis.

Dolomiidipääsuke..

..ja päris pääsuke..

Pukktuulik

Hollandi tuuliku viimane korrus seest, millel tuulikuid saab pöörata katuseosast.

Maasi ordulinnus:

Linnusesse piletit ei olnud. Seal juures toimetas suveniirimüüja, kes lahkelt oli nõus meie vanemat last vaatama, kes autos magas. Poetas ka suunurgast, et piletit ei ole aga pärast võiks mingi suveniiri osta:D Seda me ka tegime loomulikult :) Linnus oli väga äge ja tädike rääkis, et kunagi oli Taani kuningas ostnud 2 koti hõbeda eest Saaremaa ja Hiiumaa. Kuna Rootslased vallutasid Linnuse kahel korral nende vallitsemise ajal, siis otsustas Taani kuningas Maasi linnuse lihtsalt maatasa teha ning kolida oma kodinatega Kuressaare linnusesse. Sellest ajast ongi linnus pea maatasa ja välja on kaevatud ning taastatud alumine korrus.

Lõin seal suure laksuga pea vastu ühte katusetala ära ja oleks peaagu meelemärkuse kaotanud ja kuskilt äärelt alla kukkunud. Elu jooksis kohe silme-eest läbi. Õnneks sain kuidagi ikkagi tasakaalu säilitada ja pilt tuli ka tagasi ette.

Lehmakommi jäätis...jube hea!! Ostsime Leisi poekesest. Mingi Läti toodang.

See on see väiksemsuurem maja, mida meile ei pakutud aga oleks võinud.