Thursday, March 6, 2014



Alati linnast koju sõites kujutan ette, kuidas jooksen seda vahemaad ja täna võtsin kätte ning tegingi ära. Olen sellel hooajal varasemalt suusatamas käinud ja ühe 3-4km jooksuringi teinud. Nädalas käin 3 korda trennis ja arvasin, et see on piisav ettevalmistus 12-13km jooksuks sest täpselt selline peaks olema teekond minu kodust linnapiirile ja tagasi.

Liitusin netis Endomondoga ja kavatsesin seda ka kasutada. Varasemalt olen proovinud Runtasticut ja veel mingit prostamat varianti, mis loeb lihtsalt aega ja vahemaad. Runtastic tundus minujaoks üleüldse ebamugav ja ei viitsinudki sellega katsetama hakata kuigi kasutaja tegin ära.

Igatahes siis Endomondo. Kodust lahkudes vaatasin ilusti üle, et gps oleks sisselülitatud ja kõik ok. Panin programmi jooksma ja hakkasin ise ka. Vaatasin, et aeg hakkas ilusti tiksuma ja pistsin tel taskusse. Kui Tartu piirile hakkasin lähenema ja joostud oli nii 5-6km, mõtlesin, et vaataks õige mis näidud on. Selle järgi olin jooksnud 80m ja 50min:D ..päris hea saavutus või mis?? See aparaat peksis täiega segast!! Olin suht kuri! Sellest alates suvatses siis hakata km ka lugema ja koju jõudes olin jooksnud 7km 1.20h kuigi tegelikult jooksin mingi 12-13km selle ajaga.

Kuidas mul siis joosta oli? Jooksin kõndimisega vaheldumisi ja üritasin kasutada pehmemat pinnast nii palju kui võimalik. Vahe oli väga märgatav, kui pidin vahepeal asfaldil jooksma ja proovisin kõndimisosa tahkemale pinnasele sättida. Jooksmisel oli kohe raskem tunne ja põrutas kõvemini. Võhma paistis mul olevat ja hingeldama ei ajanud üldse. Kõige rohkem andis tunda tallavõlv ja reite sisekülg. Muud lihased ei andnud üldse tunda. Tagasiteel muutus see reie sisekülje valu suht tugevaks aga jooksin ikkagi edasi rahulikus tempos. Viimase km tegin ainult rahulikku sörki ilma kõnnipausideta. See reie siseosa valu oli mul tegelikult natuke juba varem ja see on pm ainuke suurem vaevus, mis mul treeningutega kaasnenud on peale kergete lihasvalude. Loodan, et seegi tavaline lihasvalu, mitte mingi tõsisem põletik vms.

Need kohad siis valusad:


Edit: Raporteerin, et järgmiseks päevaks oli kõik ok ja valu kadunud. Määrisin Voltareniga sisse ööseks ja tegin venitusharjutusi.





No comments:

Post a Comment